پاتــــوق تنهـــایی

خـــــــوش اومــــــــدی دوســـــت مـــــــن

پاتــــوق تنهـــایی

خـــــــوش اومــــــــدی دوســـــت مـــــــن

غزلیات مولوی دیوان شمس

  

غزل شمارهٔ ۱۷۸۵


مولوی » دیوان شمس » غزلیات

 


بیا بیا دلدار من دلدار من


درآ درآ در کار من در کار من


تویی تویی گلزار من گلزار من


بگو بگو اسرار من اسرار من


***


بیا بیا درویش من درویش من


مرو مرو از پیش من از پیش من


تویی تویی هم کیش من هم کیش من


تویی تویی هم خویش من هم خویش من


***


هر جا روم با من روی با من روی


هر منزلی محرم شوی محرم شوی


روز و شبم مونس تویی مونس تویی


دام مرا خوش آهویی خوش آهویی


***


ای شمع من بس روشنی بس روشنی


در خانه‌ام چون روزنی چون روزنی


تیر بلا چون دررسد چون دررسد


هم اسپری هم جوشنی هم جوشنی


***


صبر مرا برهم زدی برهم زدی


عقل مرا رهزن شدی رهزن شدی


دل را کجا پنهان کنم


در دلبری تو بی‌حدی تو بی‌حدی


***


ای فخر من سلطان من سلطان من


فرمان ده و خاقان من خاقان من


چون سوی من میلی کنی میلی کنی


روشن شود چشمان من چشمان من


***


هر جا تویی جنت بود جنت بود


هر جا روی رحمت بود رحمت بود


چون سایه‌ها در چاشتگه


فتح و ظفر پیشت دود پیشت دود


***


فضل خدا همراه تو همراه تو


امن و امان خرگاه تو خرگاه تو


بخشایش و حفظ خدا حفظ خدا


پیوسته در درگاه تو درگاه تو

نظرات 2 + ارسال نظر
نگارا دوشنبه 11 فروردین 1393 ساعت 03:52

لااااااااااااااایک ارام جونم

نگارا جمعه 8 فروردین 1393 ساعت 02:28

اخرین بار که من از تهِ دل خندیدم
علتش پول نبود…
انعکاسِ جُوک هر روز نبود…
علتش، چهره‌یِ ژولیده‌یِ یک دلقک، یا زمین خوردن یک کور نبود …
من بهِ «من » خندیدم!
که چو یک دلقکِ گیج
نقش یک خنده به صورت دارم
و دلم میـــــگرید

سلام مرسی نگارجون .این متن قشنگتو تو وبم به اسم خودت گذاشتم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.